Minder werkdruk door gebruik van het Digitaal Rapport

“Voorheen was ik lang bezig om het rapport in te vullen voor mijn klas. Gemiddelden berekenen, alles goed invullen, enz. Nu gebruiken we het rapport in ParnasSys. Het grootste gedeelte gaat geautomatiseerd, waardoor ik meer tijd heb om een persoonlijke opmerking toe te voegen bij iedere leerling” 

Het rapport dat deze meester hierboven beschrijft is het digitale rapport in ParnasSys. Je kunt het rapport handmatig vullen, maar veel effectiever is het om gebruik te maken van de resultaten van de methodetoetsen. Deze vul je namelijk toch al in en waarom zou je dingen dubbel doen?

  • In beheer richten we de rapporten (indien gewenst apart per leerjaar) passend bij de school in. 
  • Je bepaalt zelf de indeling en manier van beoordelen per onderdeel. Of het nu gaat om een woordbeoordeling, cijfer, letter of bolletje. Het is allemaal mogelijk.
  • We zorgen voor handige koppelingen tussen de methodetoetsen en het rapport. Daardoor wordt het gedeeltelijk automatisch gevuld.   

Recent heeft ParnasSys nog een aantal mooie wijzigingen doorgevoerd om het rapport nog passender te maken. Zo is het mogelijk om te kiezen voor een voortschrijdend gemiddelde of een periode-gemiddelde. Ook kunnen er nu rapportperioden aangemaakt worden per leerjaar.  

Wil je meer weten over het digitaal rapport of een aantal voorbeelden ontvangen van de mogelijkheden? Neem dan contact met mij op.  

Klik hier voor meer informatie over het digitaal rapport of klik hier voor een scholing digitaal rapporteren.


Driestar onderwijsadvies

De ParnasSys Academie van Driestar onderwijsadvies biedt scholingen en begeleiding op maat voor het gebruik van ParnasSys en aanvullende modules.