Status en beschikbaarheid Parro

Goede communicatie tussen school en ouder is momenteel belangrijker dan ooit. Dat maakt ook dat het in Parro drukker is dan ooit. Op deze pagina vind je de laatste statusupdates rondom de beschikbaarheid van Parro.

  • Dinsdag 24 maart om 10.30 uur

Beschikbaarheid Parro

Op dit moment draait Parro als een zonnetje. Gisteren was zelfs de drukste dag ooit in Parro met 342.602 verstuurde chatberichten. Voor Parro was er geen wolkje aan de lucht qua beschikbaarheid. We zijn er best trots op dat Parro, na wat opstartproblemen, nu met gemak bijna 2000 kliks per seconde in de app verwerkt.

Synchroniseren via talk.parro.com

Het synchroniseren met ParnasSys is weer volledig beschikbaar via talk.parro.com.

Gebruikerstip! Je hoeft alleen te synchroniseren als:
- Er een nieuwe leerling in jouw klas zit, waarvan je de ouders toegang wilt geven tot Parro.
- Je nieuwe groepen toe wilt voegen aan jouw Parro account.

Inloggen in Parro

Wanneer het niet lukt om in te loggen, kijk dan even of je de laatste versie uit de AppStore of PlayStore hebt. Lukt het nog steeds niet? Lees dan even de tips in de voorgaande update (donderdag 19 maart 12:30 uur).

  • Donderdag 19 maart om 12.30 uur

Veel vragen over opnieuw inloggen

Sinds de update van gisteren ontvangen we veel positieve reacties over dat de ongelezen-tellers (paarse bolletjes) weer werken. Ook ontvangen we veel vragen van gebruikers die opnieuw moeten inloggen in Parro. In deze situatie adviseren wij het volgende:

Stap 1
Klik de melding met de vraag om opnieuw in te loggen weg. Deze melding kan per systeem (iOS, Android of talk.parro.com) verschillen.

Stap 2
Vul je gebruikersnaam en wachtwoord opnieuw in.

Lukt dit niet?

Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Klik dan op 'Ik kan niet inloggen' en vraag een nieuw wachtwoord aan. Er wordt een nieuw wachtwoord toegestuurd per e-mail. Heb je na 10 minuten geen e-mail gehad? Controleer dan eerst jouw spambox. Ook niks ontvangen? Dit kan komen doordat jouw mailbox Parro niet als veilige afzender ziet. Hoe je dit kunt veranderen, lees je hier. Vervolgens vraag je nogmaals een nieuw wachtwoord aan. Nog steeds geen e-mail ontvangen? Stuur een bericht naar support@parro.com met het desbetreffende e-mailadres. 

Tip: we zien dat veel scholen nieuwe koppelcodes toesturen. Dit hoeft niet. Je stuurt alleen een koppelcode toe, als je ouders voor de eerste keer uitnodigt voor Parro.

De app loopt vast
Loopt de app vast nadat je de melding wegklikt? Sluit Parro dan helemaal af of start je telefoon opnieuw op. Log vervolgens opnieuw in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

  • Woensdag 18 maart om 19.30 uur

Update is voltooid: de ongelezen-tellers werken weer

Tijdens het onderhoud van 17.30 uur is de capaciteit van de database nog verder vergroot. En nog belangrijker de onderstaande functies werken weer voor alle leerkrachten en ouders!

  • Leerkrachten kunnen weer zien welke ouders het bericht gelezen hebben.
  • Leerkrachten en ouders beschikken weer over werkende ongelezen-tellers (de paarse bolletjes). Vanaf nu werken de tellers weer zoals je gewend bent. 
  • De functie ‘Markeer alles als gelezen’ staat weer aan. Handig wanneer je veel openstaande berichten hebt die niet allemaal gelezen hoeven te worden.
  • Woensdag 18 maart om 14.00 uur

Gebruikers ervaren een snelle app + aankondiging extra update

Het aantal verzoeken dat Parro moet verwerken blijft maar stijgen. We hebben dan ook een record te pakken. Op het piekmoment van vandaag kregen we 6.000.000 verzoeken per uur. Dit is ruim zes keer zo veel als een normale schooldag. Door de aanpassingen van gisteravond, kan Parro de drukte goed aan en ervaren gebruikers nog steeds een snelle app.

Let op: vanavond om 17.30 uur een extra update. 
Om deze optimale gebruikerservaring te blijven garanderen gaan we vanavond wederom de database capaciteit vergroten. 

Na de update: nieuwe ongelezen-tellers live

De techniek achter de tellertjes waarmee het aantal ongelezen berichten wordt aangegeven zorgt voor onnodig veel belasting van onze servers. We zijn daarom druk bezig om deze tellers opnieuw op te bouwen. In de update van vanavond gaan de nieuwe tellers live en hopen we dat zij onder deze drukke omstandigheden de juiste aantallen blijven tonen. Een erg spannend en hoopvol moment voor ons, maar zeker ook voor jullie.

Wanneer dit succesvol is, werken de volgende functies weer:

  • Leerkrachten kunnen weer zien welke ouders het bericht gelezen hebben.
  • We resetten de paarse bolletjes (de ongelezen-tellers) in de app eenmalig. Hiermee verdwijnen alle bolletjes en komt de teller weer op 0. Vanaf dat moment werken de tellers weer zoals je gewend bent.

 

  • Dinsdag 17 maart om 18.00 uur

Algemene beschikbaarheid

Door een aantal technische optimalisaties in de app lukt het Parro steeds beter om alle drukte aan te kunnen. We zien dan ook dat Parro sinds 13:30 uur stabiel draait en alle verzoeken (zo'n 600.000 per 10 minuten) kan verwerken. Je moet je voorstellen dat het momenteel drie keer zo druk is als tijdens Sinterklaas.

Om de stabiliteit van Parro voor de komende dagen beter te kunnen blijven garanderen is er vanavond om 17:30 uur een extra update gedaan.

Volgende mijlpaal: de tellers

Terwijl we goed blijven monitoren of Parro beschikbaar blijft voor alle scholen, werken we vanaf nu toe naar de volgende mijlpaal. Namelijk het gefaseerd aanzetten van de tellers (zie onderstaande update van dinsdag 17 maart om 11.00 uur).

  • Dinsdag 17 maart om 11.00 uur¬†

Algemene beschikbaarheid 

Parro ervaart op dit moment extreme drukte. Dit zorgt ervoor dat de app op sommige momenten niet beschikbaar is of dat het laden langer duurt dan dat je van Parro gewend bent.

Ongelezenteller, notificatieteller en markeren als gelezen tijdelijk bevroren

Om Parro zo stabiel mogelijk te houden voor alle scholen, worden tijdelijk geen tellertjes meer bijgewerkt in de app. Dit zorgt ervoor dat Parro net wat meer drukte aan kan. Wat merk je hiervan?

  • Je kunt niet zien welke ouders een mededeling of bericht gelezen hebben.
  • De paarse notificatiebolletjes blijven ongewijzigd, ook wanneer je een bericht geopend hebt.
  • De functie 'Markeer alles als gelezen' is tijdelijk uitgeschakeld.

We zijn druk bezig om hiertoe extra maatregelen te nemen. Ondanks dat de tellers niet worden bijgewerkt, worden de berichten wel verstuurd én ontvangen ouders gewoon notificaties op hun telefoon. Zodra het mogelijk is laten we de tellertjes in Parro weer werken.

Synchroniseren met ParnasSys deels beschikbaar

Als extra maatregel was het tot vanmorgen tijdelijk niet mogelijk om te synchroniseren met ParnasSys. Deze functionaliteit is nu gedeeltelijk hersteld. Via iOS en Android kunnen alle scholen weer synchroniseren. Via talk.parro.com kun je alleen nieuwe groepen toevoegen. Het synchroniseren van groepen die je al in Parro hebt staan werkt op dit moment nog niet. Dit laatste zal alleen nodig zijn wanneer een nieuwe leerling in de klas zit waarvan je de ouders wilt uitnodigen voor Parro. 

Oproep: synchroniseer Parro alleen wanneer het nodig is
We zien dat veel leerkrachten momenteel Parro synchroniseren met ParnasSys. Door alleen te synchroniseren wanneer het nodig is; help je ons Parro voor iedereen beschikbaar te houden.

Heb je geen antwoord gekregen op je vraag?

Voor scholen is onze Servicedesk zoals gewoonlijk op werkdagen telefonisch bereikbaar van 8.30 tot 12.30 uur. Daarnaast kun je de hele dag je vragen stellen via een ticket. Je ontvangt zo snel mogelijk antwoord.