Spelregels Parro Jaarboek

In Parro kun je een eigen Parro Jaarboek maken en laten printen als een echt fotoboek. Wanneer je een Parro Jaarboek bestelt, dan ga je akkoord met de onderstaande spelregels.

1. Hoe werkt het?

Het Jaarboek wordt automatisch gevuld met foto’s en berichten uit de Parro app. Je kunt jouw persoonlijke Jaarboek samenstellen door hier ook eigen foto’s en teksten toe te voegen en bestaande foto’s en teksten te wijzigen of te verwijderen. Realiseer je dat de kwaliteit van de foto’s in het Jaarboek hetzelfde is als de kwaliteit van de foto’s uit de Parro app.

Houd er ook rekening mee dat de kleur van het Jaarboek na productie wat zal afwijken van de kleuren van andere Jaarboeken of van de kleuren die je ziet op het beeldscherm.

Wanneer je meerdere dezelfde Jaarboeken wil bestellen, raden we aan om eerst één exemplaar te laten drukken. Daarmee voorkom je teleurstelling en onnodige verspilling van materiaal en kosten.

Je bent zelf verantwoordelijk voor het bewaren jouw digitale Jaarboek. De Parro Jaarboek configurator is geen opslagdienst voor Jaarboeken. Wij sluiten niet uit dat door technische wijzigingen in de Parro Jaarboek configurator opgeslagen Jaarboeken verloren kunnen gaan, nog voordat deze naar de drukker zijn gestuurd. Parro kan hiervoor niet aansprakelijk worden gehouden.

Zorg ervoor dat de foto’s en teksten van jouw Jaarboek geen inbreuk maken op de rechten van anderen. De schoolbesturen hebben al toestemming gegeven om de foto’s en teksten uit Parro te gebruiken voor het Jaarboek.

2. Geldt er een bedenktermijn?

Een overeenkomst met ons komt tot stand zodra wij jouw bestelling hebben aanvaard. Je ontvangt hier uiterlijk binnen 24 uur na het plaatsen van de bestelling bericht over.

Zolang de bestelling nog niet door ons is aanvaard, kun je deze nog intrekken. Wanneer de bestelling van een Jaarboek eenmaal door ons is aanvaard, kan je de bestelling niet meer wijzigen of annuleren.

De (normale) bedenktermijn van 14 dagen geldt dus niet voor het Jaarboek, omdat dit een gepersonaliseerd product is.

3. Wat zijn de kosten van het Jaarboek?

Bij de Jaarboek bestelling betaal je vooraf via Ideal of achteraf via Klarna. Wij nemen jouw bestelling in behandeling, zodra je op de bestelknop hebt gedrukt. Vanaf dat moment heb je dus een betaalverplichting.

De prijzen voor het Jaarboek zijn inclusief BTW en inclusief bezorg- en verwerkingskosten.

Alle prijzen en aanbiedingen zijn onder voorbehoud van eventuele typefouten. Wij kunnen niet aan een prijs of een aanbieding worden gehouden als je had moeten begrijpen dat deze prijs of aanbieding kennelijk een verschrijving of een vergissing was.

4. Wanneer wordt mijn Jaarboek geleverd?

Bij het plaatsen van de bestelling wordt de te verwachten leveringstermijn vermeld. Dit is een streeftermijn. Het Jaarboek wordt bezorgd op het door jou aangegeven adres.

Bestellingen worden in ieder geval binnen 30 dagen uitgevoerd. Mocht dit onverhoeds niet lukken, dan ontvang je daarover binnen 30 dagen na het plaatsen van de bestelling bericht.

Het kan voorkomen dat wij een Jaarboek wegens technische redenen niet kunnen laten drukken. In dat geval krijg je zo spoedig mogelijk bericht. Wij kunnen je dan bijvoorbeeld vragen een nieuw Jaarboek aan te maken en te bestellen. Daarvoor worden uiteraard geen extra kosten voor in rekening gebracht. Als het aanleveren van een nieuw bestand niet mogelijk of wenselijk is, dan krijg je de aanschafprijs (inclusief verzendkosten) retour.

5. Wat kan ik doen als er iets mis is met het Jaarboek?

Wij streven naar het beste resultaat voor jou en staan ervoor in dat het Jaarboek zal voldoen aan de overeengekomen specificaties, de redelijke eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid en aan de van toepassing zijnde wet- en regelgeving.

Als er toch iets mis lijkt te zijn met het Jaarboek, dan geldt de volgende procedure.

Controleer het Jaarboek bij aflevering grondig en neem zo spoedig mogelijk (binnen ‘bekwame tijd’) contact met ons op via de jaarboek website als je ontevreden bent. Geef daarbij aan wat er mis is met het jaarboek, bij voorkeur door hier foto’s van te maken en aan ons toe te sturen. Wij kunnen je ook vragen het Jaarboek naar ons op te sturen. Is jouw klacht terecht? Dan worden de kosten van verzending aan je teruggestort.

Klachten worden binnen veertien dagen in behandeling genomen. Als dit onverhoeds niet mogelijk is, dan krijg je binnen deze termijn bericht wanneer je alsnog een inhoudelijke reactie van ons kunt ontvangen.

Als jouw klacht terecht is, dan zullen wij de bestelling van het Jaarboek opnieuw uitvoeren en kosteloos aan je toezenden. Als er problemen blijken te zijn met het (ontwerp)bestand, dan kunnen wij je vragen een nieuw Jaarboek aan te maken en te bestellen. Dan kun je de overeenkomst van het Jaarboek met het foutieve bestand ontbinden en krijg je de aanschafprijs (inclusief verzendkosten) retour.

Een afwijking in het formaat van het Jaarboek van minder dan 5% geldt niet als een gebrek.

6. Door wie wordt Parro Jaarboek aangeboden?

Parro Jaarboek wordt aangeboden door Topicus.Education B.V. (wij, Topicus). Dit doen wij op basis van een overeenkomst met de schoolbesturen. Naast Parro leveren wij ook ParnasSys aan scholen.

Wanneer je een bestelling plaatst, dan sluit je een overeenkomst met ons. Wij leveren het Parro Jaarboek vervolgens in samenwerking met Print.com en regelen het vervoer van jouw Jaarboek naar een adres in Nederland.

De school is niet verantwoordelijk voor de levering en de kwaliteit van het Parro Jaarboek, waaronder de kwaliteit van de daarin opgenomen foto’s. Je kunt de school daarop dus niet aanspreken.

Onze contactgegevens kun je hieronder (onder 8.) terugvinden.

7. Hoe zit het met de privacy?

Topicus is aangesloten bij het privacyconvenant voor het onderwijs. Wij verwerken de foto’s en teksten in Parro op basis van de model-verwerkersovereenkomst die wij hebben gesloten met de schoolbesturen.

Wanneer je aan de slag gaat met het Parro Jaarboek, dan gebruiken wij de foto’s en teksten alleen om het Jaarboek samen te stellen, te versturen naar de drukker en deze op jouw adres te bezorgen. Meer informatie over de wijze waarop wij met persoonsgegevens omgaan, is terug te vinden in ons privacy statement.

Wanneer je een bestelling plaatst, dan worden de foto’s en teksten doorgestuurd naar de drukker (Print.com). De drukker verwerkt de foto’s en teksten uitsluitend om het Jaarboek te kunnen printen en te kunnen verzenden naar jouw adres. Meer informatie over de wijze waarop Print.com met persoonsgegevens omgaat, is terug te vinden in hun privacy statement.

8. Hoe kan ik contact opnemen?

Parro en ParnasSys zijn handelsnamen van Topicus.Education B.V.

In geval van vragen of klachten 

Kun je onze support website raadplegen en via daar met ons in contact komen: www.parro.nl.

Overige informatie Topicus.Education B.V.: 

Vestigings- en correspondentieadres:

Singel 25
7411 HW Deventer

E-mailadres: info@parro.com

KVK nummer: 66290864
BTW nummer: NL856482651B01


Deze spelregels zijn voor het laatst gewijzigd op 09-03-2020