Hulp voor ouders

Parro support  Vragen over Parro

Starten met Parro

  • Parro is een product dat door je school wordt afgenomen. Je leerkracht geeft je vervolgens toegang. In je mail ontvang je een unieke koppelcode voor jouw kind, waarmee je zelf een account kunt aanmaken via de app of talk.parro.com

  • Met Parro kun je de dagelijkse activiteiten van je kind op school volgen. Je ontvangt bijvoorbeeld foto's of andere updates vanuit de groep. Ook kun je je opgeven om mee te doen met activiteiten of je inschrijven voor ouderavonden. Alles binnen één overzichtelijke app!

    Bekijk Parro in Actie!

  • Parro is een vlotte, veilige communicatie-app, waarmee je alle schoolgerelateerde informatie binnen handbereik hebt. Een mooi voordeel van Parro over veel andere platformen is dat je geen telefoonnummers of e-mailadressen hoeft uit te wisselen. Zo blijven je privé-gegevens privé. 

Inloggen

  • Op de inlogpagina voor ouders kun je een nieuw wachtwoord aanvragen via de link 'wachtwoord vergeten', deze staat onderaan de pagina.

    Ben je ingelogd en ben je je wachtwoord vergeten? Log dan eerst uit en volg vervolgens de stappen zoals hierboven.

  • Via het instellingenmenu (meest rechter tabblad) kun je onder 'Profiel' je accountgegevens inzien en bewerken. Klik op het pennetje aan de rechterkant om een wijziging aan te brengen. Op deze pagina kun je je naam, emailadres en wachtwoord aanpassen. Ook kun je hier je profielfoto instellen of verwijderen. 

  • Als eerste kun je controleren of de mail in je spam-box terecht is gekomen en of je geen typefouten hebt gemaakt.

    Kun je daar de mail niet vinden? Dan heb je wellicht geen Parro-account op het e-mailadres dat je hebt ingevuld, maar op een ander e-mailadres. Controleer eventueel in je mailbox of je ooit een mailtje van Parro hebt ontvangen die vraagt om je account te bevestigen. Zoek bijvoorbeeld in je mailbox op 'bevestig' en 'Parro'.

    Als dit het niet voor je oplost, heb je wellicht nog geen Parro-account. Belangrijk om te realiseren is dat Parro geen account voor jou aanmaakt. De koppelcode die je van de leerkracht ontvangt wordt gebruikt om te bepalen bij welk kind en welke groep je hoort, dit is echter niet je wachtwoord. Wanneer je nog niet eerder een koppelcode hebt gebruikt, moet je eerst een account aanmaken met je eigen e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord.

Parro aanpassen aan jouw behoeften

  • Dat kan! Je partner kan zelf een eigen account aanmaken om zo op de hoogte te blijven. Hiervoor kan je partner dezelfde koppelcode gebruiken als jou. 

    Door beide een eigen account te gebruiken verloopt de communicatie soepeler. De leerkracht weet bijvoorbeeld wie van jullie gereageerd heeft op een bericht en jullie kunnen goed bijhouden wat je al wel of juist nog niet gelezen hebt, zodat je niets mist. 

    Is je koppelcode niet meer geldig? Vraag dan je leerkracht om een nieuwe. 

  • Dit kun je doen binnen je bestaande Parro-account. Zorg ten eerste dat je een koppelcode hebt voor het kind dat je nu nog niet volgt. Elke koppelcode is namelijk een unieke koppeling tussen jou en je kind.

    Nieuwe koppelcodes kun je vervolgens aan je bestaande account toevoegen. Dit doe je als volgt:

    • Log in op Parro
    • Kies "Groep toevoegen" onder groepen
    • Voer vervolgens de nieuwe koppelcode in en voeg deze toe
  • Geen probleem, Parro lost dit automatisch voor je op. De leerkracht kan je, zodra je eenmaal gekoppeld bent aan je kind, automatisch overzetten naar andere groepen. Als ouder hoef je hier niets meer voor te doen. 

  • Binnen Parro is het voornamelijk de leerkracht die informatie met jou als ouder deelt. Standaard is jouw Parro-app ingesteld dat je altijd meldingen ontvangt en een e-mail ontvangt op het moment dat je iets gemist hebt. 

    Als ouder kun je deze mail aanpassen naar jouw voorkeuren via het kopje 'Meldingen' op het vierde tabblad 'Instellingen'. Tevens kun je van specifieke groepen de notificaties dempen door de groep te openen en de instellingen aan te passen. Hetzelfde kun je doen bij de (groeps)gesprekken. 

  • Controleer allereerst of je gebruik maakt van de Android of iOS app van Parro. Onze webversie ontvangt geen notificaties. 

    Controleer vervolgens of je toestel energiebesparingsmodus uit heeft staan, deze kan soms notificaties blokkeren. Als laatste kun je ook controleren of je toestemming hebt gegeven voor notificaties van Parro in de algemene instellingen van je toestel. 

  • Er is een webversie van Parro beschikbaar voor op de computer en Windows Phone. Deze is te vinden op talk.parro.com

    Ook handig voor als je liever op een echt toetsenbord typt!

  • Je kunt zelf een naam en profielfoto kiezen. Zo kunnen anderen mensen je makkelijk herkennen en krijgt Parro een mooi persoonlijk tintje!

    Hiervoor ga je naar het vierde tabblad 'Instellingen', waar je je profielpagina kunt vinden. Door op het camera-icoontje of het pennetje naast je foto te klikken kun je zelf een plaatje kiezen. 

    De pasfoto van je kind wordt door je school beheerd.

  • Als je je lijst van groepen wilt opschonen, kun je ervoor kiezen je te ontkoppelen van groepen van voorgaande schooljaren. Dit doe je via de opties nadat je de groep geopend hebt. 

    Het beheer van groepen van het huidige schooljaar ligt bij jouw leerkracht. Staat er een onjuiste groep in je overzicht, vraag dan je leerkracht om je van die groep te ontkoppelen. 

  • Je kunt als ouder niet reageren op een mededeling aan de groep. Indien je leerkracht dit heeft aangezet, kun je wel een 'vind-ik-leuk' geven om op een subtiele manier je leerkracht te stimuleren.

    Een groepsmededeling is bewust eenzijdige communicatie. Als je kan reageren dan is het geen mededeling meer, maar wordt het een gesprek. Daarvoor zijn de één-op-één of groepsgesprekken. 
    Tevens willen we dat de leerkracht de ouders makkelijk kan informeren, zonder verdere afleiding. De leerkracht is immers ook druk met lesgeven aan je kind!

  • Momenteel is de agenda van Parro nog losstaand. In eerste instantie hebben we hiervoor gekozen omdat Parro enkele unieke eigenschappen heeft. Zo kun je via Parro je aanwezigheid doorgeven, je als vrijwilliger opgeven en je inschrijven voor  oudergesprekken, wat niet mogelijk is andere agenda's.

    Dit maakt een één-op-één koppeling niet heel voor de hand liggend. We streven er echter wel naar om dit in de toekomst mogelijk te maken, zonder dat er gaten in de communicatie gaan ontstaan. 

  • Wanneer je je Parro account niet meer gebruikt, kun je kiezen tussen je account opzeggen en volledig verwijderen. Beide opties zijn te vinden onderaan op je profielpagina in de app. Ga hiervoor naar Instellingen (4e tabblad) --> Profiel en scroll omlaag. 

    Door je account op te zeggen, heb je geen toegang meer tot Parro en zul je geen e-mails meer van ons ontvangen. Wij zullen vervolgens ervoor zorg dragen dat je gegevens na de bewaartermijn verwijderd worden – en tot die tijd op een veilige plek staan. Bedenk je later dat je nog toegang tot je account wilt, bijvoorbeeld om foto’s te bewaren, dan kunnen wij jou weer toegang geven.

    Je kunt er ook voor kiezen je account permanent te verwijderen. Deze actie is niet ongedaan te maken.

Tips voor het gebruik

  • Als ouder kun je een vind-ik-leuk geven bij foto's door op de smiley te tikken. Dit is een subtiele manier om de leerkracht te laten weten dat je het bericht leuk vindt, zonder dat de leerkracht overladen wordt met berichten van alle ouders. 

    Vraag eventueel je leerkracht om dit aan te zetten. 

  • Heb je tijdens een uitje zelf foto's gemaakt en wil je die met de groep delen? Stuur ze dan op naar je leerkracht en vraag hem of haar om de foto's met de rest van de groep te delen. 

    In een chatbericht kun je via het paperclipje een foto of kort filmpje toevoegen. Kun je geen gesprek met je leerkracht beginnen? Vraag hem of haar dan om dit aan te zetten. 

  • Als ouder heb je het recht om aan te geven of je kind op de foto mag of niet en waar die foto's geplaatst mogen worden. Zo kun je in Parro bijvoorbeeld aangeven dat foto's van jouw kind niet op Facebook mogen staan, maar wel via Parro gedeeld mogen worden.

    Hoe je dit doet? Ga naar het vierde tabblad 'Instellingen'. Tik op Privacy-voorkeuren. Geef per kind aan wat de voorkeuren zijn, via het potlood achter het kind.

    Tip: vraag je school hoe zij hier mee om gaan.

Wist je dat het belangrijk is om je app up-to-date te houden? Zo heb je altijd toegang tot de laatste functionaliteiten en verbeteringen én voorkom je dat je app problemen ondervindt. 

Heb je een vraag over Parro en staat die hier niet tussen? Of wil je ons feedback geven? Mail ons dan op support@parro.com of bel ons via 0570-244094.

Vragen over Ouderportaal

Inloggen

  • Inloggen kun je doen via ouders.parnassys.net.

  • Als je je wachtwoord vergeten bent kun je deze zelf opnieuw instellen via de 'wachtwoord vergeten' link op de ParnasSys Ouderportaal inlogpagina. Wij sturen je dan een mailtje om je wachtwoord opnieuw in te stellen.

  • Gelieve je vraag bij de school neer te leggen. Indien nodig neemt de school vervolgens met ons contact op.

Heb je een vraag over het Ouderportaal en staat die hier niet tussen? Neem dan contact op met je school. Indien nodig neemt de school vervolgens met ons contact op. 

 

 

 

Sluiten