Hulp voor ouders

Parro support  Vragen over Parro

Starten met Parro

  • Parro is een product dat door de school wordt afgenomen. De leerkracht nodigt je uit om gebruik te maken van Parro. Activeer je account en volg de wondere wereld van jouw kind op school.

  • Met Parro kun je de dagelijkse activiteiten van je kind op school volgen. Je ontvangt bijvoorbeeld foto's of andere updates vanuit de groep. Ook kun je je opgeven om mee te doen met activiteiten of je inschrijven voor ouderavonden. Alles binnen één overzichtelijke app!

    Bekijk Parro in Actie!

  • Parro is een vlotte, veilige communicatie-app, waarmee je alle schoolgerelateerde informatie binnen handbereik hebt. Een mooi voordeel van Parro over veel andere platformen is dat je geen telefoonnummers of e-mailadressen hoeft uit te wisselen. Zo blijven je privé-gegevens privé. 

Inloggen

  • Op de inlogpagina van ParnasSys kun je een nieuw wachtwoord opvragen. Klik op de button ‘hulp bij inlogproblemen’ en vraag een nieuw wachtwoord aan.

  • Om je wachtwoord te wijzigen dien je een nieuw wachtwoord aan te maken. Klik op de button ‘hulp bij inlogproblemen’ en vraag een nieuw wachtwoord aan. Wil je je e-mailadres aanpassen? Ga dan via het tabblad instellingen naar profiel en klik op het potlood.

  • Als eerste kun je controleren of de mail in je spam-box terecht is gekomen en voeg ParnasSys toe als veilige afzender. Lukt het dan nog niet? Vraag dan de leerkracht om je accountgegevens opnieuw toe te sturen.

Parro aanpassen aan jouw behoeften

  • Dat kan! Zorg dat de school hem of haar geregistreerd heeft als verzorger en het e-mailadres bekend is. Dan kan de leerkracht jouw partner uitnodigen voor Parro.         

  • De leerkracht voegt je toe aan een nieuwe groep en hierover ontvang je een e-mail.

     

  • Binnen Parro is het voornamelijk de leerkracht die informatie met jou als ouder deelt. Standaard is jouw Parro-app ingesteld dat je altijd meldingen ontvangt en een e-mail ontvangt op het moment dat je iets gemist hebt. 

    Als ouder kun je deze mail aanpassen naar jouw voorkeuren via het kopje 'Meldingen' op het vierde tabblad 'Instellingen'. Tevens kun je van specifieke groepen de notificaties dempen door de groep te openen en de instellingen aan te passen. Hetzelfde kun je doen bij de (groeps)gesprekken. 

  • Controleer allereerst of je gebruik maakt van de Android of iOS app van Parro. Onze webversie ontvangt geen notificaties. 

    Controleer vervolgens of je toestel energiebesparingsmodus uit heeft staan, deze kan soms notificaties blokkeren. Als laatste kun je ook controleren of je toestemming hebt gegeven voor notificaties van Parro in de algemene instellingen van je toestel. 

  • Er is een webversie van Parro beschikbaar voor op de computer en Windows Phone. Deze is te vinden op talk.parro.com

    Ook handig voor als je liever op een echt toetsenbord typt!

  • Je kunt zelf een naam en profielfoto kiezen. Zo kunnen anderen mensen je makkelijk herkennen en krijgt Parro een mooi persoonlijk tintje!

    Hiervoor ga je naar het vierde tabblad 'Instellingen', waar je je profielpagina kunt vinden. Door op het camera-icoontje of het pennetje naast je foto te klikken kun je zelf een plaatje kiezen. 

    De pasfoto van je kind wordt door je school beheerd.

  • Als je je lijst van groepen wilt opschonen, kun je ervoor kiezen je te ontkoppelen van groepen van voorgaande schooljaren. Dit doe je via de opties nadat je de groep geopend hebt. 

    Het beheer van groepen van het huidige schooljaar ligt bij jouw leerkracht. Staat er een onjuiste groep in je overzicht, vraag dan je leerkracht om je van die groep te ontkoppelen. 

  • Je kunt als ouder niet reageren op een mededeling aan de groep. Indien je leerkracht dit heeft aangezet, kun je wel een 'vind-ik-leuk' geven om op een subtiele manier je leerkracht te stimuleren.

    Een groepsmededeling is bewust eenzijdige communicatie. Als je kan reageren dan is het geen mededeling meer, maar wordt het een gesprek. Daarvoor zijn de één-op-één of groepsgesprekken. 
    Tevens willen we dat de leerkracht de ouders makkelijk kan informeren, zonder verdere afleiding. De leerkracht is immers ook druk met lesgeven aan je kind!

  • Op toestellen met Android kun je de activiteiten uit de agenda van Parro synchroniseren met je eigen agenda. In het artikel Agenda synchroniseren met je eigen agenda lees je hoe je dit doet.

    Ook voor iOS willen we dit mogelijk maken. Hier wordt nog aan gewerkt. Hou de updates voor de iOS-app in de gaten, om te zien wanneer de functie beschikbaar is.

  • Wanneer je je Parro account niet meer gebruikt, kun je kiezen tussen je account opzeggen en volledig verwijderen. Beide opties zijn te vinden onderaan op je profielpagina in de app. Ga hiervoor naar Instellingen (4e tabblad) --> Profiel en scroll omlaag. 

    Door je account op te zeggen, heb je geen toegang meer tot Parro en zul je geen e-mails meer van ons ontvangen. Wij zullen vervolgens ervoor zorg dragen dat je gegevens na de bewaartermijn verwijderd worden – en tot die tijd op een veilige plek staan. Bedenk je later dat je nog toegang tot je account wilt, bijvoorbeeld om foto’s te bewaren, dan kunnen wij jou weer toegang geven.

Tips voor het gebruik

  • Als ouder kun je een vind-ik-leuk geven bij foto's door op het duimpje te tikken. Dit is een subtiele manier om de leerkracht te laten weten dat je het bericht leuk vindt, zonder dat de leerkracht overladen wordt met berichten van alle ouders. 

    Vraag eventueel je leerkracht om dit aan te zetten. 

  • Heb je tijdens een uitje zelf foto's gemaakt en wil je die met de groep delen? Stuur ze dan op naar je leerkracht en vraag hem of haar om de foto's met de rest van de groep te delen. 

    In een chatbericht kun je via het paperclipje een foto of kort filmpje toevoegen. Kun je geen gesprek met je leerkracht beginnen? Vraag hem of haar dan om dit aan te zetten. 

  • Als ouder heb je het recht om aan te geven of je kind op de foto mag of niet en waar die foto's geplaatst mogen worden. Zo kun je in Parro bijvoorbeeld aangeven dat foto's van jouw kind niet op Facebook mogen staan, maar wel via Parro gedeeld mogen worden.

    Hoe je dit doet? Ga naar het vierde tabblad 'Instellingen'. Tik op Privacy-voorkeuren. Geef per kind aan wat de voorkeuren zijn, via het potlood achter het kind.

    Tip: vraag je school hoe zij hier mee om gaan.

Wist je dat het belangrijk is om je app up-to-date te houden? Zo heb je altijd toegang tot de laatste functionaliteiten en verbeteringen én voorkom je dat je app problemen ondervindt. 

Heb je een vraag over Parro en staat die hier niet tussen? Of wil je ons feedback geven? Mail ons dan op support@parro.com of bel ons via 0570-572290 (8.30 uur - 12.30 uur).

Vragen over Ouderportaal

Inloggen

  • Inloggen kun je doen via ouders.parnassys.net.

  • Op de inlogpagina van ParnasSys kun je een nieuw wachtwoord opvragen. Klik op de button ‘hulp bij inlogproblemen’ en vraag een nieuw wachtwoord aan.

  • Vraag hiernaar bij de leerkracht. Indien nodig neemt de school vervolgens met ons contact op.

Heb je een vraag over het Ouderportaal en staat die hier niet tussen? Neem dan contact op met je school. Indien nodig neemt de school vervolgens met ons contact op. 

 

 

 

Sluiten