Nieuwe stapelrollen op schoolniveau beschikbaar
Om gerichter te kunnen autoriseren zijn er zeven nieuwe schoolrollen aan ParnasSys toegevoegd. Dit zijn zogenoemde stapelrollen: rollen die bedoeld zijn als aanvulling op een andere rol. Daarnaast kun je met de rol ‘verzuimcoördinator’ voortaan verzuim melden vanuit het leerlingdossier.
Nieuwe stapelrollen
Dit zijn de nieuwe stapelrollen op schoolniveau:
- Dynamisch overzicht
Met deze rol krijg je toegang tot het dynamisch overzicht. - Map leerling
Met deze rol krijg je toegang tot de map in het leerlingdossier, waar je notities en bestanden kunt inzien en toevoegen/bewerken. - Digitaal rapport leerling
Met deze rol kun je in het leerlingdossier het digitaal rapport inzien en bewerken. - Zorgvraag (OSO) & Kindkans (OSO)
Met deze rol kun je in het leerlingdossier een Zorgvraag (OSO) of een aanvraag via Kindkans (OSO) indienen. - Plannen leerling
Met deze rol kun je in het leerlingdossier plannen inzien en bewerken. - Beheer Privacy
Met deze rol krijg je volledige rechten voor het onderdeel Beheer > Privacy. - Ondersteuningsbehoefte & OPP
Met deze rol kun je de ondersteuningsbehoefte en het ontwikkelingsperspectief van een leerling vastleggen.
Wijziging rol ‘verzuimcoördinator’
Met de rol ‘verzuimcoördinator’ kun je voortaan vanuit het leerlingdossier een verzuimmelding aanmaken. Deze toevoeging geeft geen extra inzage in gegevens binnen het leerlingdossier, maar voegt uitsluitend de optie toe om een verzuimmelding in te dienen.
Bestaande verzuimmeldingen van een leerling zijn namelijk al inzichtelijk voor de verzuimcoördinator via School > Verzuimregister > Verzuimregister.
Nieuwe rollen toekennen
Een applicatiebeheerder en/of accountbeheerder kan de nieuwe stapelrollen op schoolniveau toekennen aan een bestaande of nieuwe medewerker, mits dit vanuit het bovenschoolse bestuur is toegestaan.
Bovenschoolse medewerkers met de rol monitororganisatie accountbeheerder en/of monitororganisatie applicatiebeheerder kunnen op bovenschools niveau schoolaanstellingen beheren en nieuwe (stapel-)rollen toekennen.