Nieuw kennisportaal ParnasSys: in een paar klikken vinden wat je zoekt

Waarmee kunnen we je helpen? Het vernieuwde Kennisportaal van ParnasSys

ParnasSys heeft een vernieuwd kennisportaal. Met een grondige renovatie maakten we het vinden én begrijpen van belangrijke informatie een stuk makkelijker. Daarmee ging een veelgehoorde wens van gebruikers in vervulling.

Waarom een vernieuwd kennisportaal?
Als je er even niet uitkomt met ParnasSys of Parro wil je zo snel mogelijk een goed antwoord. Logisch. Het kennisportaal helpt je daar al jaren bij, met honderden handige artikelen. Toch kan het altijd beter. Een deel van de gebruikers gaf aan moeite te hebben om de juiste artikelen te vinden, of artikelen niet volledig te begrijpen. Dat willen we voorkomen. Daarom vernieuwden we ons kennisportaal, visueel en inhoudelijk.

Eén portaal voor medewerkers, één voor ouders
We hebben nu een apart kennisportaal voor medewerkers en een kennisportaal voor ouders. Het kennisportaal voor medewerkers is toegankelijk via ParnasSys (via de Help-knop rechtsboven in je scherm) en het kennisportaal voor ouders is voor ouders toegankelijk via Parro (via de support-knop). Zo vind je alleen de informatie en artikelen die voor jou relevant zijn. Wel zo makkelijk.

Een intuïtief uiterlijk
Daarnaast richtten we het portaal logischer en eenvoudiger in. Met een prominente zoekbalk, een simpel overzicht van actuele onderwerpen (denk aan CITO-toetsen of bekostiging) en een overzicht van belangrijke thema’s waarmee je snel zelf aan de slag kunt als gebruiker. Van specifieke uitleg van functionaliteiten tot veel voorkomende vragen en bredere thema’s binnen ParnasSys. Daardoor hoef je niet meer te speuren naar informatie, maar ben je altijd in een paar klikken op de juiste plek.

Glasheldere artikelen
Less is more. Zeker bij uitlegartikelen. Daarom herschreven we een groot deel van ons kennismateriaal, op basis van het leesgedrag van gebruikers. Dat betekent: artikelen die zijn geschreven vanuit de vraag die je als gebruiker hebt, met kortere zinnen, betere zoekwoorden, een scanbare tekstopbouw en sneller antwoord op je vraag. Hier gaan we de komende maanden nog mee door. Bovendien brachten we het aantal artikelen flink terug. Hierdoor vind je dus alleen informatie in de zoekresultaten die écht relevant is voor je vraag.

Openbare artikelen
Tot slot zijn in het nieuwe kennisportaal alle artikelen openbaar. Je hebt daardoor ook via Google direct toegang tot de handleidingen, tips en tricks en kennisartikelen. Vrijwel alles wat je in de dagelijkse praktijk nodig hebt, zonder inlog. Heb je echt een zéér specifieke vraag voor jouw school of situatie, die je niet terugvindt in het kennisportaal? Dan kun je een ticket aanmaken voor onze servicedesk. Hiervoor moet je wel eerst inloggen.

Probeer het uit en deel jouw ervaring
De komende maanden verfijnen we het nieuwe kennisportaal steeds verder, zodat het zo goed mogelijk aansluit bij jouw behoeften als gebruiker. Wil je hierin een rol spelen? Probeer het kennisportaal uit en deel jouw ervaringen via een ticket met onze servicedesk.