Werken aan schoolkwaliteit met Mijnschoolteam
Door
De ontwikkeling van teamleden vraagt om aandacht én de juiste tools. Mijnschoolteam (MST) is daar een effectieve tool bij. Tijdens deze bijeenkomst leer je hoe je met mijn MST de ontwikkeling van het team ondersteunt en zichtbaar maakt.
Algemene informatie
| Doelgroep | Bestuurder, Schoolleider |
|---|---|
| Niveau | Beginner, Gevorderd |
| Duur | 2 dagdelen |
| Soort training | Maatwerk |
| ParnasSys-module: | ParnasSys, Schoolkwaliteit |
| Onderwerpen: | Kwaliteitszorg en Schoolontwikkeling, Teamontwikkeling |
Inhoud
Doelen en inhoud
In twee dagdelen leer je hoe je MijnSchoolteam inricht en gebruikt voor teamobservatie. We oefenen met het interpreteren van die observaties en leggen de resultaten vast in een gespreksnotitie. Zo kun je de ontwikkeling van je teamleden gericht begeleiden en monitoren.
Dit levert de scholing je op:
- Kennis van in welk kader MST staat binnen Schoolkwaliteit van ParnasSys en welke links er zijn met andere instrumenten binnen ParnasSys.
- Theoretische invalshoek als lens voor het gebruik van MST als instrument: Hoe kijken we naar het ontwikkelen van leraren en teamleden? Wat verstaan we onder professionele autonomie?
- Kennis van de basisinstellingen in MST (rollen, teamleden toevoegen).
- Technieken om de ontwikkeling van de leraar zichtbaar te maken via een observatie, notitie, foto of video.
- Kennis van het verschil tussen ontwikkelen en beoordelen.
- Vaardigheid om een lerarendossier kunnen beheren.
- Tools om het gesprek te kunnen voeren op dimensie van schoolleider-leraar. Hoe doe je dat op basis van een kijkwijzer/formulier? Hoe leg je dat vast en hoe monitor je de gekozen actiepunten?
- Ingericht gespreksformulier dat je kunt gebruiken bij de teamleden.
Meer info
Voor meer informatie over data, tijden en locaties of aanmelden, neem een kijkje op de website van Gouwe Academie.