“We maken het beheren van ParnasSys eenvoudig voor jouw school”
Supportwijs is kennispartner van ParnasSys. Waarom worden zij kennispartner? En wat willen ze als kennispartner op het Kennisplein betekenen voor scholen? Martijn Gerritsen, oprichter en algemeen directeur van Supportwijs, legt het uit.
Hoi Martijn, kun je allereerst iets vertellen over Supportwijs?
“Supportwijs ontstond 14 jaar geleden vanuit de behoefte om scholen te ondersteunen bij het maken van roosters en het opleiden van roostermakers. Inmiddels zijn we uitgegroeid tot een organisatie met veel bredere expertise, die scholen helpt om de ondersteunende diensten rond het onderwijs zo goed mogelijk in te richten. Denk naast roosteren aan formatiebeheer en schooladministratie. Dat doen we door (nieuwe) medewerkers op te leiden, te adviseren en coachen over rooster- en administratieve processen in de school en door onze specialisten vervangingswerk op scholen uit te laten voeren.”
Waarom doen jullie mee met het Kennisplein?
“We zien dat technische kennis schaars is op scholen en dat maakt ze kwetsbaar. Vooral wanneer een applicatiebeheerder vertrekt, of een nieuwe ICT-collega net begint. Hoe houd je dan de administratie op orde? Op zulke momenten kunnen wij zorgen uit handen nemen. We hebben jarenlange ervaring en beschikken over alle specialistische kennis van de software, waardoor we een school die ons totaal onbekend is snel eigen maken. Daarnaast zijn we al langer partner van Somtoday en EduArte, de zusterbedrijven van ParnasSys, voor het vo en mbo. De samenwerking met ParnasSys voelt dan ook als een logische stap.”
Wat voor trainingen kunnen scholen van jullie verwachten?
“We richten onze trainingen vooral op beheersing van de software van ParnasSys. Denk hierbij aan een training leerlingadministratie, een korte opleiding applicatiebeheer, of een opfriscursus voor nieuwe ICT-medewerkers. Sommige trainingen volgen een vast format, maar we verzorgen ook trainingen op maat. Het doel is altijd om het beheren van ParnasSys zo eenvoudig mogelijk te maken.”
Wat maakt jullie aanpak uniek?
“Door onze brede kennis van roosteren, formatiebeheer en schooladministratie kennen we de onderlinge relatie van de systemen en de impact die een wijziging of aanpassing hierop heeft. Daarnaast kiezen we voor een persoonlijke benadering. Om de kwaliteit hoog te houden evalueren we regelmatig om zo, waar nodig, tijdens het proces te kunnen bijsturen. Zo zorgen we ervoor dat onze dienstverlening de vraag of behoefte van de school ook daadwerkelijk beantwoordt.”
Wat willen jullie bereiken met het Kennisplein?
“Ons belangrijkste doel is scholen de volledige controle geven over het beheer van ParnasSys. Van de dagelijkse werkzaamheden tot de piekmomenten rondom aanmeldingen of jaarovergang. Of we dat nu bereiken door scholing van medewerkers, door goede coaching of door het applicatiebeheer volledig uit handen te nemen.”