Meld je aan voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ParnasSys nieuws! We sturen je handige tips over het gebruik van ParnasSys, nieuwe ontwikkelingen en soms ook unieke aanbiedingen toe.
ParnasSys gaat de Parro-app vernieuwen! Parro 2.0 werkt eigenlijk net zoals je gewend bent, maar dan nog gemakkelijker. Op deze pagina lees je de belangrijkste wijzigingen voor jou als ouder/verzorger.
ParnasSys gaat de Parro-app vernieuwen! Allereerst wordt de integratie met ParnasSys versterkt, wat zorgt voor een solide en toekomstbestendige basis. Vervolgens mag je in de loop van 2023 meer nieuwe functionaliteiten verwachten.
Eind vorig jaar is ParnasSys gestart met het ontwikkelen van twee leerlingvragenlijsten. Een SEL- en een MSV leerlingvragenlijst. In deze blog lees je wat je kan verwachten van deze leerlingvragenlijsten in Kindbegrip
De leerlijnenpercentages op groepsniveau staan op een nieuwe plek!
Veel scholen krijgen – juist in deze tijd – te maken met nieuwkomersonderwijs. LOWAN heeft leerlijnen ontwikkeld voor Mondelinge Taal, Technisch lezen en Rekenen. Deze zijn bedoeld voor nieuwkomers, dus nu extra welkom. De leerlijnen zijn ook beschikbaar in de database van de module leerlijnen.
Ben je benieuwd naar de belangrijkste veranderingen in het vernieuwde inspectiekader en hoe je dit als bestuur vertaalt naar helder en haalbaar beleid? Lees dan het interview met onderwijsadviseur en auteur Cees Bos.
Door gebruik te maken van de HR-koppeling van ParnasSys, hoef je medewerker gegevens niet meer in te voeren en te onderhouden in ParnasSys. Het HR-systeem dat jouw organisatie gebruikt, wordt dan leidend voor in- en uitdiensttredingen en wijzigingen in de NAW-gegevens. Minder tijd en minder foutgevoelig door het gebruik van één bron.
Als leerkracht weet je het beste hoe je een leerling ondersteunt in zijn sociaal-emotionele ontwikkeling. Maar dan wel met de juiste informatie, praktische hulp en véél meer tijd. Dat is de overtuiging van dr. Kees van Overveld, gedragsdeskundige en specialist in sociaal-emotionele ontwikkeling. Daarom ontwikkelt hij samen met ParnasSys Kindbegrip, een systeem dat sociaal-emotioneel leren makkelijker, efficiënter en effectiever maakt.
Een onderzoek van bijzonder hoogleraar leesgedrag Roel van Steensel wijst uit dat de leesmotivatie van leerlingen in de middenbouw al heel lang aan het afnemen is. De noodklok wordt geluid. Kinderen vinden lezen saai. Lees hoe je de oorzaak aan kunt pakken in plaats van te blijven dweilen.