Parro

Veelgestelde vragen van ouders

Ben je ouder of verzorger van één of meerdere kinderen die op een school zitten waar Parro wordt gebruikt? En heb je een vraag over het gebruik van de app? We hebben hieronder een aantal veelgestelde vragen over Parro op een rij gezet. Misschien staat jouw vraag er wel tussen. 

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact op met de school, zij kunnen je verder helpen en indien nodig contact opnemen met onze servicedesk.



Veelgestelde vragen

 

Mijn kinderen zijn van school gewisseld en nu krijg ik via Parro niet de berichten van de nieuwe school terwijl ik wel gekoppeld ben. Wat moet ik nu doen?

Wanneer je kinderen van school zijn veranderd, of ze zitten op 2 verschillende scholen, kun je de twee verschillende accounts in de Parro App beheren. Dit kan alleen via de apps uit de Play Store (Android) en de App Store (iOS).

Wanneer je bent ingelogd met het account voor school A, kun je daarna het account van school B toevoegen. Dit doe je als volgt:

1.    Ga naar Instellingen > Accounts
2.    Klik op het plusje en log in met je gegevens voor school B
3.    Wanneer je met beide accounts bent ingelogd, kun je daarna switchen tussen de beide accounts via: Instellingen > Accounts.

Als je de accounts van de verschillende scholen hebt gekoppeld aan hetzelfde e-mailadres werkt het als volgt:

1.    Log in met het e-mailadres waar je accounts van school A en B aan gekoppeld zijn.
2.    Kies voor school A
3.    Ga naar Instellingen > Accounts
4.    Klik op het plusje en log opnieuw in met je e-mailadres waar je accounts van school A en B aan gekoppeld zijn maar kies nu voor school B.
5.    Wanneer je met beide accounts bent ingelogd, kun je daarna switchen tussen de beide accounts via: Instellingen > Accounts.

 

Mijn kinderen zitten op 1 school, maar ik moet iedere keer switchen in de app. Kan dat ook anders? 

Je staat waarschijnlijk dubbel geregistreerd als ouder in de administratie van de school. Vraag de school om dat op te lossen. Als de school daar hulp bij nodig heeft kunnen zij contact met ons opnemen.

 

Ik ontvang op mijn Android-telefoon geen notificaties meer. Hoe kan ik de notificaties weer aanzetten?

Android kan, als je de app langere tijd niet gebruikt, de notificaties op stil zetten, zelfs als ze wel bij de instellingen aan staan. Je kun de notificaties met de testnotificatie weer activeren. Dit is te vinden in de app onder Instellingen > Meldingen.

 

Wat moet ik doen als ik geen account van een school heb ontvangen?

Neem dan contact op met de school. Als zij er niet uit komen, kan de school bij de servicedesk van ParnasSys/Parro een ticket aanmaken. 

 

Hoe kan ik mijn naam in Parro aanpassen?

Dat kan de school voor je aanpassen in hun administratie. De wijziging bij de naam van de verzorger in ParnasSys wordt uiterlijk 24 uur later voor de ouder zichtbaar in Parro.

 

Een gesprek met de leerkracht starten lukt niet. Wat is er aan de hand?

Waarschijnlijk heeft de leerkracht een instelling niet goed staan, neem op een andere manier contact op met de school zodat zij dat daar aan kunnen passen.

 

Hoe stel ik mijn privacy voorkeuren in?

Als de school dit aan heeft gezet kun je de stappen uit dit artikel volgen. Heeft de school het nog niet aan staan, neem dan rechtstreeks contact op met school.