Meer inzicht in jouw leerlingen
Met de twee leerlingvragenlijsten monitor je zowel de sociale veiligheid op school als de SEL-competenties voor jouw leerlingen.
MSV-leerlingvragenlijst (monitor sociale veiligheid)
De MSV-leerlingvragenlijst richt zich op het welbevinden en de veiligheidsbeleving van de leerling. Van scholen wordt verwacht dat zij hier een beleid op voeren en dit jaarlijks monitoren. Je wisselt de resultaten eenvoudig uit met de onderwijsinspectie, zodat je voldoet aan deze zorgplicht sociale veiligheid. De vragenlijst is geschikt voor leerlingen in groep 7 en 8, en kan eventueel al in groep 6 worden gebruikt.
SEL-leerlingvragenlijst (sociaal-emotioneel leren)
De SEL-leerlingvragenlijst bevraagd dezelfde competenties als de observatielijst voor leerkrachten: sociale, emotionele en morele competenties. Het stelt leerkrachten en ib’ers in staat om - als aanvulling op hun eigen observaties - het beeld van de leerling te verrijken en op die manier hun handelen beter vorm te geven. Deze vragenlijst is geschikt voor leerlingen in groep 5, 6, 7 en 8.