Meld je aan voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ParnasSys nieuws! We sturen je handige tips over het gebruik van ParnasSys, nieuwe ontwikkelingen en soms ook unieke aanbiedingen toe.
Negen scholen van de Vivente-groep met basisscholen in Zwolle begonnen dit jaar met Schoolkassa. Schoolassistent en ICT-coördinator Anneke Bijsterbosch zag in korte tijd orde en overzicht ontstaan in het innen van ouderbijdragen, met alle mooie gevolgen van dien.
Voor Suzanne Goubitz ging er weinig boven haar glasheldere Excel-sheets. Toch stapte de administratief medewerker van de 2e Daltonschool in Amsterdam over op Schoolkassa. Zonder spijt: ‘Het scheelt me wekelijks enkele uren’.
Waar zit dit kind in de ontwikkeling en hoe sluit ik met mijn aanbod hierbij aan? Hoe communiceer ik dat naar ouders, collega’s en richting de basisschool? Een overzichtelijk observatiesysteem waarin je naast de basisgegevens van kinderen ook de ontwikkeling kunt bijhouden helpt daarbij.
Het ouderportaal wordt door steeds meer scholen ingezet om de samenwerking met ouders te verbeteren. Het educatieve partnerschap van ouders en school kan uitstekend vorm gegeven worden door naast de NAW gegevens en absenten ook toetsgegevens, notities en hulpplannen open te stellen.
Veel scholen worstelen met het ophalen van de vrijwillige ouderbijdragen. Je stelt facturen op, probeert betalingen bij te houden en rekening te houden met gevoeligheden in jouw school. Dat kost veel tijd en energie. Wat als je op je eigen manier kon blijven werken, maar dan veel makkelijker? Schoolkassa ontwikkelde nieuwe keuzemogelijkheden, om beter aan te sluiten bij de werkwijze van jouw school of ouderraad. Ontdek in deze blog welke (nieuwe) keuzes je kunt maken bij het versturen van een betaalverzoek!
Hoe zorg je ervoor dat er op de groepskaart per vak maar één kolom staat als je werkt met de resultatenkoppeling? In deze blog leggen we het uit.
ICT-er en leerkracht Haitske Dantuma vertelt over haar ervaringen met ParnasSys: ‘Ik hoor regelmatig gemopper over moeilijke ICT-programma’s in het onderwijs. Er zijn echter veel ICT-functies vanuit bijvoorbeeld ParnasSys die ons werk makkelijker maken. Ik hoop dat meer mensen dit gaan zien en omarmen.’
Sinds Passend Onderwijs worden steeds meer kinderen adaptief getoetst, wat op zich een goede ontwikkeling is. Als je met ParnasSys werkt, hoe vertel je dan bijvoorbeeld aan de ouders wat de de leervordering van hun kind is en hoe laat je dat zien? ParnasSys kent daarvoor verschillende overzichten.
Steeds meer scholen werken met de leerlijnen jonge kind in ParnasSys. Met behulp van deze leerlijnen kunnen leerkrachten hun leerlingen goed volgen in hun ontwikkeling. Daardoor kunnen ze goed aansluiten bij de zone van de naaste ontwikkeling. Tegelijk komen er vragen uit het werkveld: kunnen we dit doorzetten in groep 3 en hoe dan?